Selecteer een pagina

Sometimes you win
Sometimes you learn

John C Maxwell

%

First Time Right verbetering

%

Doorlooptijd gereduceerd

Wat kan byCC betekenen?

Heb je nog niet helemaal scherp waar je naar toe wilt? Heb je nog geen heldere visie en/of strategie? Is het niet duidelijk voor de medewerkers wat hun taken en verantwoordelijkheden zijn? Of heb je processen die niet lekker lopen, worden hierdoor fouten gemaakt en lopen hierdoor de werkvoorraden op en lukt het je niet om deze dagelijkse werkzaamheden goed te besturen?

Dit zijn problemen die ik vaak tegenkom in de praktijk. Ik help je om samen met je teams grip te krijgen op deze en meerdere vragen met betrekking op de dagelijkse werkzaamheden.

Hoe wordt LEAN toegepast

Door workshops, training en coaching “on the job” leer je hoe je LEAN toepast in de praktijk. Dit begint naast het werken aan een goede basis qua kennis ook met het formuleren van een helder doel dus samen werken aan het door-vertalen van de visie en strategie tot op medewerkers niveau. Dit helpt ook als eerste stap voor alignement van de leiders in je bedrijf. Als die basis er is ga je samen met je medewerkers op dagelijkse basis de resultaten bespreken en ontdekken of er ideeën zijn voor verbetering. Samen met je collega’s en medewerkers leer je deze problemen op een gestructureerde manier op te lossen. Daarnaast ga je met je team ook nog eens gericht op zoek naar verspillingen door je processen te analyseren en verbeteren. Zo zet je samen een standaard werkwijze en leer je hoe deze in kleine stapjes continu kunt blijven verbeteren.

Waarom LEAN?

LEAN kan je bedrijf een competitief voordeel geven ten opzichte van de concurrentie mits je de principes op de juiste manier toepast. Hieronder een aantal voorbeelden van verbeteringen die je zult zien in je bedrijf. Uiteindelijk ga je continu verbeteren voor een tevreden klant, tevreden medewerkers en een gezond bedrijfsresultaat.

  • Verhoging van de productiviteit
  • Snellere bewerking’s en doorlooptijd
  • Verbetering van de kwaliteit
  • Meer grip en minder brandjes blussen
  • Reductie van de operationele kosten

 

Wat is het resultaat?

Een bedrijf wat in staat is zichzelf continu te verbeteren en in te spelen op de continu veranderende omgeving en klantwens.

In het traject draag ik zoveel mogelijk kennis en vaardigheden over die nodig zijn om je in staat te stellen continu te verbeteren voor de klant. Hierdoor krijg je niet alleen tevreden klanten, maar ook betrokken en tevreden medewerkers en een financieel gezond bedrijf. Ik vind dan ook dat ik pas geslaagd ben als je als bedrijf in staat bent zelfstandig verbeter mogelijkheden te identificeren en op te lossen.

De tools en technieken, maar vooral ook verandering in houding en gedrag stellen je in staat te verbeteren en groeien. Betrokken medewerkers die de skills hebben problemen en verbetermogelijkheden te herkennen en op te lossen, werkzaamheden te verbeteren en je daarmee aan te passen aan een continu veranderende omgeving. Dit leidt uiteindelijk ook nog eens tot reductie van de kosten en daarmee ontstaat er ruimte voor de groei.

Succesvol toepassen van LEAN betekend voor mij het werken met de LEAN-tools en systemen, maar vooral ook werken vanuit de LEAN-principes en houding en gedrag. Mijn aanpak is gericht dat stevig neer te zetten zodat je als bedrijf ook echt succesvol kun zijn in het toepassen van LEAN.